Teknoloji

Samsung, üst üste 17 yıldır küresel TV pazarının lideri konumunda.

2006 yılında dünyanın en büyük TV markası haline gelen Samsung, o zamandan bu yana liderliğini koruyor.

Bu, özellikle son derece rekabetçi TV pazarı düşünüldüğünde dikkate değer bir başarı olduğunu kanıtladı.

Pazar araştırma şirketi Omdia’ya göre Samsung, küresel TV pazarının gelirlerinde yüzde 29,7 hisseye sahip.

2022 yılında şirket, 9,65 milyon QLED TV satışıyla premium TV segmentinde lider oldu. 2017’de QLED TV’lerin piyasaya sürülmesinden bu yana Samsung, geçen yılın sonuna kadar 35 milyondan fazla QLED TV sattı.

Premium TV segmentinde lider

Premium TV segmentinde (fiyatı 2.500 doların üzerinde), Samsung’un pazar payı yüzde 46,2’ye ulaştı. Bu rakam 2019’dan beri art arda yüzde 40’ın üzerinde.

Geçen yıl şirket, 75 inç TV segmentindeki hakimiyetini birçok rakibini geride bırakarak sürdürdü.

2006’da Bordeaux dizisini, 2009’da LED TV’leri piyasaya süren Samsung, 2011’de ilk akıllı TV’sini piyasaya sürdü.

Şirket daha sonra 2017’de QLED TV’leri, 2018’de 8K QLED TV’leri, 2021’de Mini-LED tabanlı Neo QLED TV’leri ve 2022’de MicroLED TV’leri piyasaya sürdü.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu