Haber

Türkiye’nin ilk ‘Finansal Refah Yolculuğu’ uygulaması Monay’ın lansman daveti gerçekleştirildi.

Türkiye’nin ilk ‘Finansal Refah Yolculuğu’ Uygulaması Monay, Yapay Zeka Desteğiyle Bankacılığın Ötesinde Bir Deneyim Sunuyor

 

‘Finansal Refah Yolculuğu’ kategorisinde Türkiye’nin ilk fintech uygulaması Monay, iş dünyası, medya ve finansal düzenleyici kurumlardan seçkin isimlerin katılımıyla gerçekleştirilen lansman davetiyle izleyicilere merhaba dedi. Cumhuriyetimizin yeni yüzyılının ilk gününde gerçekleştirilen davette, yapay zeka tabanlı platformun yenilikçi özellikleri tüm detaylarıyla anlatıldı. Amaçlı yaşamaktan düzenli yatırıma kadar günümüz insanının ihtiyaç duyduğu finansal davranışları toplumun her kesimine ulaştırma hedefini benimseyen Monay’ın iş modelinin detaylarında, başta Monay Kart ve ‘Finansal Davranış Yolculukları’ olmak üzere yedi farklı ürün yer alıyor. iş dünyasının ekosistemindeki değerli markaları katılımcılarla paylaşıldı.

 

 

İnsanların geleceğe güvenle bakabilmeleri ve yaşam kalitelerini artırabilmeleri için gelir, tasarruf, yatırım ve borç yönetimi gibi alanlarda gerçek adımlar atmak giderek daha değerli hale geliyor. Bu noktada finansal refah yolculuğu (Finansal Refah) akla geliyor ve bireylerin finansal durumlarını etkili bir şekilde yönetmelerine ve finansal refahlarını artırmalarına yardımcı olmayı amaçlayan bir trend olarak tüm dünyada hızla yaygınlaşıyor. Monay, finans dünyasının iki prestijli otoritesi JP Morgan ve Goldman Sachs tarafından 2024 yılının finansal trendleri arasında sıralanan Türkiye’de finansal güzellik yolculuğunun kategori yaratıcısıdır.

Dört yıllık Ar-Ge çalışmaları sonucunda hayata geçirilen Monay uygulaması, yenilikçi teknolojik altyapısını iş ekosisteminin gücüyle birleştiriyor. Finansal stres, hayat pahalılığı gibi sorunlarla baş etmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanıcılarına para yönetiminde manevi ve ekonomik kazanımlar sunan Monay, klasik bankacılık anlayışının ötesinde bir deneyimle finansal refah yolculuğunu herkes için erişilebilir kılmayı hedefliyor.

“Türkiye’de finansal refah yolculuğunun kategori yaratıcısı olmak için yola çıktık”

Monay’ın ilk kez basın ve bölüm temsilcileri karşısına çıktığı lansman davetinin açılış konuşmasını yapan Monay Kurucusu Hasret Denizmen, uygulamanın çıkış noktasını şöyle anlattı: “Öncelikle Monay’ı tanıtmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Türkiye Cumhuriyeti’nin ikinci yüzyılının ilk gününde ilk kez size para. Finansal okuryazarlık, katılım, erişim ve davranış bilimleri alanlarını kapsayan konuşmalarımda hep söylediğim bir cümle vardır: “Parasını yöneten, hayatını da yönetir.” Bu açıdan bakıldığında aslında bireysel finansal süreçlerin yönetiminde açıkta bırakılan pek çok konu olduğunu söylemek mümkün. Öncelikle bazı temel konularda bile ciddi bir bilgi kirliliği var. Monay, bu belirsizlik ortamında insanların gerçek bilgiye erişim hakkını savunma misyonuyla Türkiye’de finansal pürüzsüzlük yolculuğunun kategori yaratıcısı olmak için yola çıktı.”

“Hedefimiz bir yıl içinde 1 milyon kullanıcının hayatına dokunmak.”

“Finansal yol arkadaşı” olarak tanımlayabileceğimiz Monay, özellikleriyle bizi, enflasyon ortamında giderek değer kazanan harcama alışkanlıklarımız başta olmak üzere parayla ilişkimizi derleyen ve güzelleştiren bir yolculuğa çıkarıyor. Monay’ın kişiselleştirilmiş finansal yönetim uygulamalarının yanı sıra davranışsal ekonomi temelli özellikleriyle de kullanıcılarına benzersiz bir deneyim sunduğunu belirten Denizmen, şöyle devam etti: “Monay’da kullanıcılarımıza finansal yönetimin ana bileşenlerini bir araya getiren 360 derecelik bir finans dünyası sunmayı hedefliyoruz. Finans: harcama, bütçe, tasarruf ve yatırım. Biz hedefliyoruz. Günlük kısa sohbetler, para uzmanlarından canlı telefon görüşmeleri, kişiselleştirilmiş hatırlatma bildirimleri ve tek platformdan finansal yönetim sağlayan dijital altyapının yanı sıra, kullanıcılarımızın finansal yeterlilik deneyimini sanal ön ödemeli Monay Card gibi özelliklerle zenginleştiriyoruz. Altı ay önce lansmanını yaptığımız Monay uygulamamızın şu anda yaklaşık 70 bin kullanıcısı var. Hedefimiz bir yıl içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşmak” dedi.

Monay’dan Türkiye’nin ilk mali açıdan sağlam seyahat kartı

Türkiye’nin finansal açıdan sağlam ilk seyahat kartı Monay Kart, kullanıcılarını sahip olmadıkları parayı harcamaktan koruyor ve yükledikleri para kadar harcamaya yönlendiriyor. Monay Kart bu özelliğiyle gereksiz harcamaların önüne geçerek parayı bireye değer katacak şekilde kullanma konusunda pekiştirme ve motivasyon sağlar. Monay Kart kullanıcıları, Mastercard ve ParamTech tarafından sağlanan cüzdan altyapısı ile uygulama içerisinde hesap ve kart oluşturma, QR ile ödeme, sanal kartla online alışveriş ve hesap transferi/EFT gibi hizmetlerden yararlanabiliyor.

Özlem Denizmen’in ardından İktisatçı Dr. Mahfi Eğilmez, şöyle konuştu: “İnsanların gelirlerinin bir kısmını tasarruf ederek gelecekteki belirsizliklerden korunmaları, finansal hedeflerine ulaşmalarında önemli bir yere sahip. Davranışsal finans, finansal kararlarımızı etkileyen psikolojik faktörleri inceleyerek finansal istikrarın arttırılmasında önemli bir rol oynuyor. Monay’ın algoritması aslında tam da budur.” “Mantıklı olan nokta burası. Monay, kişisel finans yönetimini kolaylaştırarak bireyleri tasarruf etmeye, borçlarını azaltmaya ve yatırım yapmaya yönlendiriyor.”

Lansmana online olarak katılan Prof. Zuhal Baltaş, Monay ile ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Monay’i sizi istediğiniz yere götürecek bir navigasyon gibi düşünebilirsiniz. Uygulama, arka planda çalışan algoritmasıyla kişinin en faydalı ve sonuç doğuracak olanı ortaya çıkarmasına yardımcı oluyor. mali yapısına uygun mali davranışlar sergilemelidir.”

“Bankalar geçmiş odaklı verilere dayalı bir değer teklifi sunarken, biz geleceğe odaklı verilere dayalı bir değer teklifi sunuyoruz.”

Monay dünyasında B2B tarafındaki son gelişmelerin aktarıldığı davete platformun hedef ortakları da katıldı. Monay’ın iş modelinin çok değerli bir ayağı olan B2B tarafında amaç ortaklarıyla geliştirilen yeni nesil sadakat programının detayları paylaşıldı.

Kısa sürede iş ortağı ekosistemine katacakları yeni markalarla elektronikten otomotive, ev alımından eğitime kadar farklı kategorilerde kullanıcılarına destek vereceklerini belirten Hasret Denizmen, bu modelin avantajlarını şöyle özetledi: “Bugün bankalar ve fintech’ler insanların geçmiş verilerini biliyor ama biz, insanların geleceğini biliyoruz. Yaptıkları planları biliyoruz. Ve geleceğe yönelik bu verilerden kendimize hedef ortaklıkları yaratıyoruz. Markalar aylık gelir planıyla Monay ekosistemine katılıyor. “Hedef partner modeliyle amacımız kullanıcılarımızın hayatını kolaylaştırırken aynı zamanda sektörün gelişimine de katkıda bulunmak.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu